Veelgestelde vragen

Algemeen


Wij zijn bereid om bezichtigingen via Skype/Whatsapp-video e.d. vormen te verzorgen. Dit kan je afstemmen met de betreffende verhuurmakelaar en/of de huidige bewoner.

Echter wij vinden het wel noodzakelijk dat de woning minimaal 1x bezichtigd is vóórdat je overgaat tot het tekenen van de huurovereenkomst. Dit om te voorkomen dat er bij oplevering onduidelijkheid is over de staat van de woning. Indien dit niet tot de mogelijkheden behoort, verzoeken wij je in overleg te treden met de verhuurmedewerker.

Tijdens je contacten met vb&t kunnen situaties ontstaan waarover je ontevreden bent. vb&t wil deze situaties graag samen bespreken en naar een oplossing zoeken. Jouw mening over onze diensten en onze dienstverlening vinden wij belangrijk, dus als je een klacht hebt dan willen wij de kans graag benutten om van jou (weer) een tevreden klant te maken! Jouw klacht geeft ons een kans om het de volgende keer beter te doen. Neem dus vooral contact met ons op.

E: vgm@vbtgroep.nl
T: 040 – 269 69 19

Als huisdieren niet zijn toegestaan in de woning zal dit benoemd staan in de woningadvertentie. In de meeste gevallen is het echter wél toegestaan om een klein huisdier te bezitten, mits het geen overlast veroorzaakt.

In sommige gevallen is dit mogelijk.
Ken je iemand die graag je huurwoning wil overnemen, dan kan je deze perso(o)n(en) bij ons aandragen. Indien mogelijk zullen wij deze kandidaat-huurder met voorrang in behandeling nemen. Vb&t en/of de eigenaar kan altijd wegens moverende redenen een andere kandidaat-huurder de 1e voorkeur geven tot het huren van de woning.

De afdeling verhuur zal gaan beoordelen of deze kandidaat in aanmerking zou kunnen komen voor de woning.
Deze kandidaat dient te voldoen aan de inkomenseisen die gesteld worden voor alle kandidaat huurders.

De huurprijs van de woning zal altijd aangepast worden naar een marktconform prijs, het kan dus zijn dat de kandidaat een andere huurprijs doorkrijgt dan dat jij als huurder op het moment betaald.

Mocht je de huuropzegging al verstuurd hebben, dan kan je contact opnemen met de afdeling verhuur.
Zij kunnen dan kijken wat ze nog kunnen betekenen voor deze kandidaat.

Je hoeft geen inschrijfkosten te betalen en er zijn geen bemiddelingskosten.

LET OP:  de situatie rondom het coronavirus kan per dag veranderen. Ook de manier waarop wij hiermee omgaan, bekijken wij van dag tot dag. Onze aanpak kan in de loop van de tijd dus veranderen. De inhoud van deze “veel gestelde vragen-pagina” wordt wanneer nodig bijgewerkt.

Bij vb&t Verhuurmakelaars werken we hard aan een gelijke behandeling voor iedereen. Hoewel we soms onderscheid moeten maken op financiële omstandigheden en leeftijd (voor bijvoorbeeld een seniorenwoning), zullen we klanten nooit benadelen wegens hun identiteit. Wij geloven dat iedereen recht heeft op een woning, ongeacht afkomst, huidskleur, religie, seksuele geaardheid, gender of gezondheidsstatus.

Onze klanten worden door een automatisch systeem gematched aan de woning. Dit voorkomt dat onze medewerkers in het verhuurproces discrimineren. Ook werken wij niet mee aan het verzoek om te discrimineren van eventuele opdrachtgevers.

Op de hoogte blijven van ons woningaanbod?

Maak een account aan en ontvang van ons per e-mail updates met voor jou relevant woningaanbod.

Schrijf je direct in